Autorizație de construire pentru lotul din autostrada A7 Bacău – Pașcani. Ordinul de începere a lucrărilor, în luna mai 2023
Autostrada Bacău-Pașcani se apropie de finalizare, cu obținerea autorizației de construire pentru ultimul lot al proiectului, lotul 3, Mircești-Pașcani. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că constructorul român, UMB, va avea front de lucru pe cei 28,9 km ai acestui lot, începând cu data de 2 mai.
Autostrada Bacău-Pașcani are o lungime totală de 77 de km și este formată din trei loturi, fiind finanțată prin PNRR. Lotul 1, Săucești-Trifești, are o lungime de 30,3 km, iar Lotul 2, Trifești-Gherăești/Mircești, are o lungime de 18,9 km. Lotul 3, Mircești-Pașcani, este ultimul lot al proiectului și are o lungime de 28,09 km, incluzând nodul rutier turbion de la Pașcani, la intersecția cu A 8 – Autostrada Unirii.
În total, constructorul român UMB a adjudecat 10 dintre cele 13 loturi ale Autostrăzii Moldovei de la Buzău la Pașcani, asigurându-și front de lucru pe 250 de km. Valoarea contractuală a Lotului 3 este de 1,76 miliarde de lei (fără TVA), iar constructorul are la dispoziție 30 de luni pentru finalizarea lucrărilor.
Potrivit șefului CNAIR, Cristian Pistol, pe lotul 3 vor fi construite trei noduri rutiere, 7 poduri, 2 pasaje și 32 de podețe. Deși proiectul se apropie de finalizare, există întârzieri la primele două loturi ale secțiunii Ploiești-Buzău, unde Pizzarotti-Retter și Trace-Coni sunt implicate, iar pe Lotul 3 CNAIR reevaluează ofertele, singurul lot fără contract.
Autostrada Bacău-Pașcani va fi un important drum de legătură între regiunile Moldovei și Munteniei, reducând timpii de călătorie și facilitând dezvoltarea economică a zonelor prin care trece.