Autostrada Moldova, fără soluţii la un an de la intrarea în vigoare a legii pentru construirea acesteia
Se împlineşte un an de când s-a dat o lege pentru a avea autostradă între Moldova şi Transilvania. Sute de zile în care autorităţile nu au făcut nimic pentru realizarea acestui obiectiv strategic promis de 12 ani. Astăzi, cele două mari asociaţii care au militat pentru construirea şoselei de mare viteză s-au întâlnit cu ministrul Transporturilor. Au plecat cu o nouă promisiune.
În urmă cu un an, la Palatul Cotroceni, preşedintele promulga într-o şedinţă solemnă prima lege votată de Parlament pentru construirea unei autostrăzi: cea care urma să lege două provincii istorice – Moldova şi Transilvania.
Din momentul intrării în vigoare, autostrada Moldovei ar fi trebuit să devină o prioritate. Statul ar fi trebuit să aloce bani pentru realizarea ei.
Autostrada Unirii are o lungime de aproape 320 de km. Porneşte de la graniţa cu Republica Moldova, unde începe cu un pod peste Prut, şi se termină printr-o conexiune cu A3 Braşov – Borş, în apropierea oraşului Târgu Mureş. Totul pe hârtie.
În realitate, în Moldova, în ultimul an a apărut un singur metru de autostradă, construit de un afacerist, în semn de protest faţă de lipsa infrastructurii rutiere în această regiune.
Prima dată s-a vorbit despre o autostradă care să lege Moldova de Transilvania în 2007. 12 ani mai târziu, suntem tot la stadiul de proiect. Şi chiar dacă avem, de un an, o autostradă a Unirii, proiectul nu a avansat prea mult.
Ministrul Transporturilor s-a întâlnit azi cu liderii asociaţiilor “Moldova Vrea Autostradă” şi “Împreună pentru A8”.
“Din postura de ministru, vă asigur de întreaga mea deschidere pentru a găsi cele mai rapide și sustenabile soluții pentru dezvoltarea Moldovei“, a promis Lucian Bode.
Niciun cuvânt însă despre stadiul proiectului. În lipsa autostrăzii, şoferii folosesc Drumul Naţional 28, pe care doar anul acesta patru oameni şi-au pierdut viaţa.