Dental Alliance

November 22, 2025

Curtea de Apel București confirmă, definitiv, Danlin XXL drept câștigătoarea lotului 1D Joseni–Ditrău al Autostrăzii A8

0

Luxury by Aqua Dent

Curtea de Apel București a decis că firma nemțeană Danlin XXL rămâne câștigătoarea contractului de proiectare și execuție pentru lotul 1D Joseni–Ditrău al Autostrăzii Unirii A8, respingând astfel soluția anterioară a Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC), care admisese contestația depusă de grupul UMB. Hotărârea instanței este definitivă.

Informația a fost confirmată luni, 17 noiembrie 2025, de Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), care a transmis că decizia Curții validează evaluarea inițială realizată de comisia proprie.

„Ca urmare a deciziei Curții de Apel București, pronunțată luni, 17.11.2025, Asocierea căreia Compania Națională de Investiții Rutiere i-a atribuit contractul pentru proiectarea și execuția Lotului Joseni–Ditrău la 1 iulie 2025 rămâne, definitiv, câștigătoare a contractului”, se arată în comunicatul CNIR.


Contract de 821 de milioane de lei pentru un tronson de 14,4 kilometri

Lotul 1D Joseni–Ditrău, parte a viitoarei Autostrăzi A8, are o lungime totală de 14,4 km și se află integral pe teritoriul județului Harghita. Contractul, cu o valoare estimată de 821 milioane de lei (fără TVA), a fost atribuit unei asocieri româno-bulgare conduse de Danlin XXL. Acesta prevede un termen total de realizare de 34 de luni, astfel:

  • 10 luni pentru proiectare

  • 24 de luni pentru execuție

Semnarea contractului fusese întârziată de contestația grupului UMB, ceea ce a dus la blocarea procedurii timp de mai multe luni, până la soluționarea definitivă în instanță.


Cinci competitori pentru lotul 1D

Pentru acest tronson al Autostrăzii Unirii au fost depuse cinci oferte, din partea unor companii sau asocieri puternice din România și din străinătate:

  • Nurol Insaat ve Ticaret (Turcia) – ofertant unic

  • Geiger Transilvania (România) – ofertant unic

  • Asocierea Danlin XXL – Groma Hold – Intertranscom Impex SRL

  • Asocierea MIS Grup – Ad Astra IPP SRL – Automagistral-Pivden LLC

  • Asocierea SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade

În urma evaluării, CNIR a declarat câștigătoare asocierea condusă de Danlin, rezultat menținut acum și de instanță.


Danlin XXL – de la constructor local la jucător pe piața marilor proiecte

Pentru județul Neamț, succesul Danlin XXL are o importanță simbolică majoră. Cea mai mare firmă de construcții din județ intră, pentru prima dată, în liga mare a proiectelor de infrastructură rutieră națională.

Potrivit datelor raportate, compania are:

  • 484 de angajați

  • cifră de afaceri de 562 milioane lei, în creștere cu circa 43% față de anul precedent

  • profit net de 154 milioane lei

  • bază operațională solidă în zona Romanului:

    • stații de betoane

    • stații de sortare și concasare

    • stații de mixturi asfaltice și emulsii

    • laborator autorizat ISC

    • parc auto modern

Deși Danlin participase în ultimii ani la licitații importante pentru autostrăzi, nu obținuse până acum contracte pe infrastructură mare. Printre proiectele la care a fost ofertant se numără:

  • Autostrada Pașcani–Suceava (lotul 1)

  • Lotul Leghin–Târgu Neamț (A8)

  • Lotul Pipirig–Leghin (A8)

  • Autostrada Moldovei A7 – lotul 3 Ploiești–Buzău

  • Drumul expres Bacău–Piatra Neamț

  • Autostrada Craiova–Filiași (lotul 2)

Compania s-a făcut remarcată și prin depunerea mai multor contestații la licitațiile câștigate de UMB pe A7 și A8. Într-o turnură neobișnuită, acum Danlin a fost cea contestată, dar a rămas în final câștigătoare.


Ce urmează?

Odată cu decizia definitivă a Curții de Apel București, CNIR poate semna oficial contractul și poate da startul perioadei de proiectare. Dacă termenele vor fi respectate, lucrările efective ar putea începe în cursul anului 2026, deschizând drumul unui nou segment din Autostrada Unirii.

Leave a Reply