Dental Alliance

Alegeri 2024

November 22, 2024

LECTURA ȘCOLARĂ ÎN SUFERINȚĂ

Ultimul custode al Casei Memoriale ”Calistrat Hogaș”, invitat la manifestările organizate miercuri, 26 aprilie, privitoare la comemorarea a 170 de ani de la nașterea marelui scriitor nemțean, susține că trebuie recunoscut faptul că, mai ales în ultiii ani, relația vizitatorilor cu muzeele, în general și casele memoriale, în special, nu este tocmai cea mai fericită. Cauzele acestea țin de faptul că actualele generații de liceeni nu mai citesc, ci se informează doar de pe rețelele de socializare. Acest lucru, în opinia scritorului Emil Nicolae, ține în special de căderea dramatică a nivelului învățământului românesc.

Școala nu trebuie să fie o chestiune abstractă, ci una concretă. Un exemplu edificdator, în opinia scriitorului Emil Nicolae, îl constituie relația inexistentă dintre Colegiul Național, care poartă numele marelui scriitor Calistrat Hogaș și casa memorială cu același nume.

Scriitorul nemțean apreciază că și sistemul muzeal din România ar trebui să facă eforturi pentru a se restructura, motiv pentru care actualele conduceri au încadrat și un director de marketing cultural. Acesta își amintește despre o întâmplare, în care o pietreancă a călcat prima oară pragul casei memoriale Hogaș, după ce s-a întors din Italia, unde a văzut că lumea merge la muzee.

Scriitoarea Violeta Lăcătușu, unul din cei mai buni dascăli de limba și literatura română pe care i-a avut Romanul, crede însă că profesorii de astăzi sunt constrânși de rigorile unui examen de bacalaureat de a preda limba română doar respectând itemii unui asemenea examen.

Este cu adevărat nevoie de activități care să îi motiveze de elevi să citească. Din păcate, analfabetismul funcțional este o realitate a zilelor noastre, când cu greu cei care termină un liceul știu să citească și să înțeleagă ceea ce citesc.