APAVITAL – primul an de activitate în municipiul Roman

Pe 16 iulie 2025 s-a împlinit un an de la începerea activității APAVITAL în municipiul Roman. Astăzi, când apa curge nonstop la robinetele romașcanilor, luna iulie a anului 2024 pare una îndepărtată…
Primele săptămâni de după începerea activității APAVITAL în mun. Roman au fost dedicate cunoașterii caracteristicilor sistemului de alimentare cu apă și de canalizare și epurare a apelor uzate din municipiu și identificării principalelor sale vulnerabilități. Începând cu luna august a anului 2024 s-a trecut la localizarea avariilor și disfuncțiunilor majore ale sistemului de alimentare cu apă, dar și ale rețelelor de canalizare și ale stației de epurare a apelor uzate. S-au realizat intervenții țintite, pentru atingerea principalelor obiective ale APAVITAL, în calitatea sa de operator al serviciilor publice de apă și de canalizare din mun. Roman, în primul rând a celui de asigurare a furnizării apei în regim non stop la robinetele romașcanilor, la parametrii cantitativi și de calitate prevăzuți de legislația în vigoare.
Prima categorie de obiective privește componenta operațională, care a solicitat cele mai semnificative resurse din partea companiei noastre, cheltuielile operaționale fiind de aprox. 27,2 milioane de lei. Cel mai multe resurse au fost direcționate înspre reducerea pierderilor de apă și eficientizarea sistemului. S-au remediat 639 de avarii și pierderi de apă și au fost înlocuite și modernizate numeroase componente ale sistemului de alimentare cu apă, iar rezultatele se văd: dacă pentru furnizarea apei nonstop la robinetele romașcanilor în noiembrie 2024 intrau în rețea 26.000 mc de apă pe zi, în urma lucrărilor de detectare și remediere a avariilor, dar și în urma modernizării rețelelor, azi sunt suficienți doar 15.000 mc de apă zilnic.
Pentru îmbunătățirea funcționării rețelei de canalizare a fost nevoie de 1.764 intervenții la rețelele de canalizare și de 357 de lucrări de remediere ale unor disfuncțiuni în stațiile de pompare a apelor uzate. De asemenea, pentru readucerea stației de epurare a apelor uzate în parametrii constructivi, de mediu și legali de funcționare, APAVITAL a realizat repararea, înlocuirea și modernizarea unor componente importante ale Stației de epurare Roman, începând de la pompe, suflante și numeroase alte instalații si utilaje de proces.
A doua categorie de obiective privește componenta investițională, necesară atât pentru atingerea obiectivelor operaționale, dar mai ales pentru creșterea calității serviciilor oferite. În primă fază s-a realizat înlocuirea, reabilitarea și modernizarea unei bune părți a componentelor sistemului de alimentare cu apă și de canalizare-epurare. S-au înlocuit sute de vane și componente vechi și deteriorate, s-a realizat modernizarea și automatizarea proceselor tehnologice, prin includerea acestora în sistemul SCADA de automatizare și control al APAVITAL, de la captare până la epurare. În plus, s-au achiziționat utilaje și mașini strict necesare pentru buna desfășurare a activității: cinci buldoexcavatoare, două platforme de transport, două autobasculante, două autocurățitoare, o vidanjă, cinci autoutilitare, două autoturisme Dacia.
Începând cu prima parte a anului 2025 am început înlocuirea rețelei de distribuție a apei de pe bvd. Republicii, lucrare care se apropie de finalizare. De asemenea, APAVITAL a preluat de la mun. Roman sarcina realizării investițiilor de reabilitare, înlocuire și modernizate a rețelelor de alimentare și distribuție a apei de pe străzile Tineretului (valoare scoasă la licitație pe SEAP: 2.922.849 lei) și Mihai Eminescu (valoare estimată pe SEAP: 1.060.652 lei).
A treia categorie de obiective privește componenta comercială, care ne conectează cel mai direct și mai puternic cu utilizatorii serviciilor noastre, și are în prim plan îmbunătățirea modului de relaționare cu utilizatorii serviciilor furnizate de societatea noastră, fie ei persoane fizice, individuale sau colective (asociații de proprietari), ori persoane juridice.
Au fost încheiate contracte de furnizare a apei cu aproape toți utilizatorii din mun. Roman (mai sunt de încheiat contracte pentru 106 branșamente din totalul de 5.681 existente,). 1.339 de romașcani dintr-un total de 4.165 de titulari de contracte din Roman și-au deschis cont în aplicația MY APAVITAL, aceștia putând realiza toate operațiunile necesare în relația cu APAVITAL – primirea și plata facturilor, transmiterea indecșilor contorilor, transmiterea de cereri și solicitări etc.. De asemenea, odată cu deschiderea centrului de Relații cu Clienții din mun. Roman, utilizatorii, persoane fizice sau juridice, beneficiază de servicii de consiliere și îndrumare puse la dispoziția lor.
La începutul lunii iunie au demarat lucrările de înlocuire a tuturor contorilor de pe raza mun. Roman cu contori inteligenți de ultimă generație, care comunică cu serverele APAVITAL în regim continuu și informează prompt și automat beneficiarii cu privire la apariția unor probleme și disfuncțiuni, precum apariția unor pierderi de apă pe rețelele interioare, a riscului de îngheț etc., valoarea totală a acestei investiții fiind de peste 4,5 milioane de lei.
APAVITAL, parte din viață romașcanilor!
Lucrările de reabilitare și de modernizare și investițiile realizate de societatea noastră în primul an de activitate în mun. Roman au avut rolul consolidării situației operaționale și comerciale, al diminuării pierderilor și al diversificării surselor de apă din care este alimentat mun. Roman, pentru a se putea asigura alimentarea cu apă de bună calitate și în regim de continuitate, atât pentru locuitorii municipiului, cât și pentru consumatorii industriali și din sectorul serviciilor de pe raza municipiului Roman. Pe fondul creșterii potențialului investițional al mun. Roman, mai ales odată cu avansarea lucrărilor la autostrăzile A7 și A8, APAVITAL se pregătește pentru a da curs unor noi solicitări de asigurare a alimentării cu apă și pentru prestarea serviciilor de canalizare și epurare a apelor uzate, venite din partea viitorilor investitori, care vor găsi la APAVITAL nu doar deschidere și bune intenții, dar și capacitatea financiară și investițională a unui operator capabil și dispus să asigure servicii de alimentare cu apă și de canalizare și epurare oricărei dezvoltări investiționale, contribuind astfel la sprijinirea dezvoltării Romanului și a zonei sale limitrofe și, astfel, la prosperitatea romașcanilor. Pentru că APAVITAL ESTE ÎN PRIMUL RÂND DESPRE OAMENI!
Serviciul Marketing Relații cu Publicul