Suplimente Alimentare Imunyze
June 30, 2022

Cum să aveți grijă de filtrul de particule și de ulei

Acoperisul1

AMF-Bruns

Filtrul de particule diesel a fost utilizat pentru prima dată la automobile în anii 2000. Acest dispozitiv vă permite să reduceți la minimum daunele provocate de gazele de eșapament ale motoarelor diesel. Odată cu introducerea standardelor de mediu Euro 4, acest filtru a devenit obligatoriu pentru toți producătorii de automobile.

Motoarele diesel, spre deosebire de cele pe benzină, nu ard complet combustibilul, iar combustia diesel produce funingine. Particulele mici de funingine, împreună cu apa, sulful și metalele grele, formează un “nor” toxic în spatele mașinii, care afectează negativ mediul înconjurător. Pentru a preveni emisia de particule nocive, a fost inventat filtrul de particule. Acesta este situat în spatele colectorului de evacuare, pur și simplu pus în sistemul de evacuare.

Miezul elementului filtrant este carbură de siliciu încapsulată într-un bulb metalic. Structura poroasă permite reținerea și neutralizarea particulelor nocive și a funinginii, filtrând gazele de eșapament. Dezavantajul este că începe să funcționeze doar atunci când atinge o anumită temperatură, în jur de 600-700 oC.

Defecțiunea filtrului de particule diesel este o defecțiune frecventă la mașinile cu motor diesel. Decaparea și curățarea filtrului de particule poate fi făcută de oricine!

În funcție de obiceiurile dumneavoastră de conducere, această unitate se va înfundă mai devreme sau mai târziu!

Un filtru de ulei este un dispozitiv special de curățare care este utilizat pentru a proteja motorul cu ardere internă. Acesta îndepărtează impuritățile din uleiurile de lubrifiere, de motor și de transmisie, din fluidele hidraulice. Îndepărtează sedimentele și solidele care se acumulează în timpul funcționării mașinii. Este important ca șoferii să știe când trebuie să schimbe filtrul de ulei pentru a nu rata momentul. Atunci când mașina este în mișcare, produsele de ardere din cilindri se acumulează în ulei. Aceștia afectează în mod negativ lubrifierea. Există, de asemenea, frecare pe părțile metalice ale motorului, ceea ce duce la formarea de așchii. Acest lucru duce la uzura rulmenților.

Dacă o persoană se întreabă dacă filtrul de ulei trebuie schimbat, ar trebui să își amintească funcțiile acestui element. Îmbunătățește compoziția uleiului, îl curăță de impuritățile care transformă lubrifiantul într-un amestec abraziv. De-a lungul timpului, acumulează cantitatea maximă de contaminanți, din cauza căreia încetează să-și îndeplinească funcția principală. Dacă nu se face acest lucru, există riscul de a aduce rapid motorul în stare de degradare. Acest lucru se datorează faptului că lubrifiantul va ajunge la piesele de frecare într-o formă necurățată. Din această cauză, unitatea de putere va începe să se uzeze rapid. Indicatorul luminos al presiunii uleiului nu se va aprinde. Din acest motiv, este important să vă amintiți cât de des trebuie să schimbați filtrul de ulei.

Nu este posibil să se determine necesitatea de a schimba filtrul de ulei în funcție de kilometraj, deoarece acesta se murdărește chiar și atunci când motorul funcționează la ralanti. Se consideră că kilometrajul pe un filtru nu trebuie să depășească 8000 km, în timp ce se recomandă schimbarea uleiului după 15-20 de mii de km. Adică, se recomandă schimbarea filtrului mai des decât adăugarea de ulei nou. Dar, de obicei, acesta se schimbă în același timp cu schimbarea uleiului de 1-2 ori pe an.

În același timp cu schimbarea uleiului, este necesar să se schimbe și filtrul de ulei. Dacă nu schimbați filtrul, acesta nu va mai funcționa și uleiul va trece prin supapa de bypass fără a fi curățat, ceea ce va duce la o uzură suplimentară a motorului.

Pentru a prelungi durata de viață a filtrului de particule, trebuie respectate următoarele reguli:

  • Alimentați numai cu combustibil testat
  • Folosiți tipuri de ulei de motor cu conținut scăzut de cenușă destinate automobilelor cu filtre de particule.
  • Dacă în rezervor există mai puțin de ¼ din combustibil, este posibil ca regenerarea activă să nu funcționeze.
  • Alternați călătoriile scurte în oraș cu călătorii lungi în afara orașului la turații ridicate (3000 rpm timp de 15-20 de minute).
  • Supravegheați motorul: sistemul de alimentare, nivelul uleiului. Un motor care consumă ulei implică adesea un filtru de particule.

Sursa de informare:

Informații despre filtrul de ulei de la euautopiese.ro

Informații despre filtrul de particule de la promotor.ro

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.