DRUMUL EXPRES BACĂU–PIATRA NEAMȚ ARE CONSTRUCTOR: INVESTIȚIE MAJORĂ PENTRU MOLDOVA
Drumul de mare viteză care va asigura legătura municipiului Piatra Neamț cu Autostrada Moldovei A7 intră într-o nouă etapă decisivă. Compania Națională de Investiții Rutiere a atribuit, astăzi, contractul pentru proiectarea și construirea Drumului Expres Bacău–Piatra Neamț unei asocieri româno-bulgare.
Oferta depusă de Asocierea Danlin XXL (Leader) – Groma Hold (Bulgaria) – Intertranscom Impex S.R.L. – Evropeiski Patisha – Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi a fost declarată câștigătoare, cu o valoare de 5,17 miliarde lei (fără TVA). Contractul urmează să fie semnat în perioada următoare, în cazul în care nu vor fi depuse contestații.

Drumul Expres Bacău–Piatra Neamț va avea o lungime de 51 de kilometri și va asigura condiții moderne de transport între cele două municipii, contribuind semnificativ la reducerea traficului greu și de tranzit din interiorul orașelor Bacău și Piatra Neamț.
Durata totală de realizare a investiției este de 48 de luni, din care 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor, iar garanția lucrărilor va fi de cinci ani.
Pe traseul Drumului Expres vor fi construite:
-
30 de structuri (poduri, pasaje și viaducte), cu o lungime totală de aproximativ 16 kilometri. Dintre acestea, două structuri depășesc 1.000 de metri, cea mai lungă fiind viaductul de 1.072 metri de la nodul rutier de conexiune cu Autostrada Moldovei A7, secțiunea Bacău–Pașcani;
-
5 noduri rutiere: nod rutier tip „trompetă” pentru conexiunea cu A7 la km 0, nod rutier Racova (conexiune cu DN 15), nod rutier Podoleni, nod rutier Săvinești și nod rutier Piatra Neamț;
-
Spațiu de servicii tip S3, pe ambele sensuri;
-
Centru de Întreținere și Coordonare (CIC).
Drumul Expres Bacău–Piatra Neamț va fi realizat în cadrul unui singur contract și reprezintă un pas important pentru dezvoltarea rețelei naționale de transport, creșterea siguranței rutiere și atragerea investițiilor în regiunea Moldovei.
Un aspect cu impact social și economic pozitiv îl constituie punctajul suplimentar acordat constructorului care va angaja șomeri din județele Bacău și Neamț, demonstrând încă o dată rolul major al infrastructurii de transport ca motor al dezvoltării economice regionale și naționale.
„Iată cum infrastructura de transport reprezintă un adevărat motor al dezvoltării economiei naționale”, a declarat
Ciprian Constantin Șerban,
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii.



