Dental Alliance

Harta Șpăgii din spitale, bazată pe raportările făcute de pacienți prin Mecanismul de Feedback al Ministerului Sănătății

0
Carmangeria La Cimpoeșu

YRY Residence

Restaurant Portofino

Go Padel Roman

Mecanismul de Feedback al Pacientului al Ministerului Sănătății colectează date de la pacienți privind curățenia din spitale, serviciile medicale oferite, comunicarea cu personalul medical și inclusiv mita (dacă un medic/asistent medical i-a solicitat mită – bani sau atenții, pacientului). Folosind datele colectate de acest mecanism, clujeanul Dragoș Vana, care a fondat platforma graphs.ro, realizează în fiecare lună harta șpăgii din spitalele din România.

Harta șpăgilor din spitale / sursa graphs.ro
Harta șpăgilor din spitale / sursa graphs.ro

Județul Neamț stă ”bine”, după cum arată harta de mai sus, deși toate județele din țară sunt ”în roșu”. Cu alte cuvinte suntem mai puțin șpăgari decât alții, dar cu 1,6% mai distanțați de minimul de corectitudine.

Cel mai mare procentaj al răspunsurilor pacienților cu „Da” la întrebarea „Vi s-au solicitat bani sau atenții de către medici sau asistente?” a fost înregistrat la Spitalul Municipal Turda (5.08%), urmat de Centrul Medical Unirea (4%), Institutul Oncologic Ion Chiricuță (3,57%) și Spitalul Municipal Câmpia Turzii (3,33% din răspunsuri).

La întrebarea ”A fost nevoie să cumpărați medicamente sau alte materiale sanitare?”, în județul Neamț numărul celor care au spus ”Da” fluctuează lunar, dar totuși – în medie – reprezintă cam un sfert dintre cei care au completat chestionarele.

Consultați site-ul graphs.ro pentru a afla toate răspunsurile la întrebările următoare (privind spitalele din fiecare județ din România):

  • Cât de mulțumit sunteți de serviciile medicale oferite de spital?
  • Cât de mulțumit sunteți de activitatea și implicarea medicului?
  • Cât de mulțumit sunteți de curățenia din spital?
  • A fost nevoie să cumpărați medicamente sau alte materiale sanitare?
  • Cât de mulțumit sunteți de activitatea și implicarea asistentelor medicale?
  • Ați primit explicații clare cu privire la diagnostic și tratament?
  • Ați recomanda unei persoane apropiate să se trateze la acest spital?
  • Starea dumneavoastră de sănătate este mai bună după externare?
  • Vi s-au solicitat bani sau atenții de către medici sau asistente?
  • Doriți să raportați responsabilului anticorupție al Ministerului Sănătății faptul că vi s-au solicitat bani sau atenții?

Cum stă Spitalul Municipal de Urgență Roman, ținând cont de răspunsurile oferite de pacienți?

Cat de multumit sunteti de serviciile medicale oferite de spital? 

Au raspuns in total 53 persoane astfel: 13 prin SMS (24.53%), 40 prin completarea chestionarului online (75.47%). Dintre pacientii care au raspuns chestionarului in Iunie 2023, 81.13% se declara multumiti si foarte multumiti de serviciile medicale din spital. Aceasta reprezinta o crestere,  +2.25% fata de Mai 2023 a spitalului SPITALUL JUDETEAN DE URGENTA PIATRA NEAMT, cand procentul era de 78.88%.
Vă reamintim că aceste grafice sunt realizate cu date publice colectate prin Mecanismul de Feedback al Pacientului al Ministerului Sănătății.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.