Dental Alliance

INFORMARE privind pregătirea pentru monitorizarea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă specifice sezonului rece

0
Carmangeria La Cimpoeșu

YRY Residence

Restaurant Portofino

Go Padel Roman

Pregătirea pentru monitorizarea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă specifice sezonului rece a fost analizată în cadrul Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă pe data de 30.10.2019, fiind aprobat, prin Hotărârea nr. 26, Programul de măsuri pentru diminuarea potenţialelor efecte negative ale fenomenului de zăpor pe Râul Bistriţa, precum şi în vederea prevenirii şi gestionării operative a situaţiilor de urgenţă specifice sezonului rece.

Stadiul îndeplinirii măsurilor este următorul:

    • Au fost actualizate protocoalele privind schimbul operativ de informaţii între Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Petrodava” al judeţului Neamţ şi Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Neamţ, Inspectoratul de Jandarmi Neamţ „General de Brigadă Constantin Stavăr”, Serviciul de Ambulanţă Judeţean Neamţ, Secţia de Drumuri Naţionale Piatra Neamţ a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A., Sistemul de Gospodărire a Apelor Neamţ, Asocierea S.C. DRUPO S.A., S.C. Aqua PARC S.R.L., S.C. DARCONS S.R:L., S.C. TRUST CCDP S.R.L. şi S.C. MAVGO HOLDING S.R.L., precum şi cu S.C. DELGAZ GRID S.A. NEAMŢ;
    • În aplicarea Procedurii comune a Ministerului Sănătăţii şi Ministerul Administraţiei şi Internelor nr. R8/1157/13.12.2012, respectiv nr. 16777 din 13.12.2012 pentru prevenirea deceselor prin hipotermie a persoanelor fără adăpost şi a celor din spaţii neîncălzite, precum şi a Procedurii Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă nr. 128 din 14.12.2012, au fost operaţionalizate, în localităţile urbane, spaţiile pentru cazarea persoanelor fără adăpost, astfel:
    • 25 de locuri la Piatra Neamţ;
    • 65 de locuri la Roman;
    • 60 de locuri la Târgu Neamţ;
    • 50 de locuri la Roznov;
    • 45 de locuri la Bicaz.

De asemenea, am actualizat situaţia spaţiilor de cazare de la nivelul comunelor pentru cazarea, la nevoie, a persoanelor care ar rămâne blocate pe teritoriul acestora, ca urmare a înzăpezirii drumurilor;

    • Prin Ordinul Prefectului nr. 418 din 18.11.2019 a fost numită o comisie care a verificat tehnica de intervenţie şi stocurile de material antiderapant destinate intervenţiei pentru prevenirea înzăpezirii şi deszăpezirea drumurilor naţionale şi judeţene, precum şi pentru combaterea poleiului;
    • Am primit şi există în Dispeceratul integrat ISU – Ambulanţă, de la Direcţia de Sănătate Publică, situaţia cu gravidele în evidenţă (118) şi cea cu persoanele cu nevoi de dializă (185 – Zona Piatra Neamţ, 94 – Zona Roman şi 63 – Zona Târgu Neamţ), în vederea asigurării asistenţei medicale şi transportului acestora la spital, dacă apar probleme datorate înzăpezirii drumurilor);
    • Au fost constituite 3 detaşamente din câte 20 de pompieri militari pentru intervenţia în sprijinul comitetelor locale pentru situaţii de urgenţă, dacă situaţia o va impune;
    • Au fost stabilite 5 trasee de patrulare pentru monitorizarea acţiunii de deszăpezire a drumurilor naţionale şi judeţene;
    • Privind intervenţia pentru deszăpezirea drumurilor comunale, situaţia se prezintă astfel:
    • 69 doar prin forţe proprii;
    • 11 cu forţe proprii şi prin contracte de deszăpezire;
    • 25+2 (în procedură de achiziţie Gherăieşti şi Săbăoani) prin contracte de deszăpezire.

 Situaţia utilajelor de care se dispune în mediul rural este următoarea:

    • Multifuncţional: 9
    • Buldoexcavator: 93
    • Încărcător frontal / Vola: 17
    • Autofreză: 6
    • Autogreder: 24
    • Tractor cu lamă: 34
    • Autobasculantă cu lamă ş.a.: 192
    • Sărăriţă: 13.
    • Au fost executate exerciţiile de avertizare, alarmare şi evacuare în comunele Poiana Teiului, Farcaşa şi Borca;
    • Au fost actualizate planurile de evacuare pentru comunele Poiana Teiului, Farcaşa şi Borca;
    • În Dispeceratul integrat ISU – Ambulanţă a fost actualizată lista telefoanelor utile şi s-a realizat o hartă cu zonele de risc, forţele şi mijloacele disponibile, pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă specifice iernii;
    • Am organizat o convocare de pregătire cu şefii serviciilor voluntare pentru situaţii de urgenţă în care a fost abordată şi problematica gestionării situaţiilor de urgenţă specifice iernii.

INSPECTOR ŞEF

Gl.bg.

NIŢICĂ IOAN

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.