Dental Alliance
April 26, 2024

Nu lăsați distracția să se transforme în accident. Sfaturi de la Salvamont Neamț

0
Carmangeria La Cimpoeșu

YRY Residence

Restaurant Portofino

Go Padel Roman

Din pacate odata cu dezvoltarea domeniilor schiabile si a posibilitatii de practicare in general a sporturilor de iarna bazate pe alunecarea pe zapada numarul accidentelor a crescut . Fata de anul trecut numarul cazurilor inregistrate de SALVAMONT ROMANIA se va indrepta la sfarsitul acestei vacante intersemestriale spre un procent cu 20% mai mare. 
Exista accidente cauzate de greseli de tehnica , de neatentie , exista accidente cauzate de echipamente defecte sau prost reglate dar majoritatea traumatismelor se produc din nerespectarea conduitei , a lipsei de respect si civilizatie . 
Numai in aceasta saptamana s-au inregistrat 13 cazuri din care doua traumatisme cranio-cerebrale, cinci traumatisme ale membrelor superioare , sase traumatisme ale membrelor inferioare ,diverse plagi si multiple alte afectiuni usoare Dintre acestea patru au fost foarte grave ajungand in sala de operatie . 
Numai ieri la Durau s-au inregistrat cinci cazuri, ambulanta fiind chemata la baza partiei de 4 ori.
Cele mai grave cazuri se produc la sanie deoarece nu exista reglementari cu privire la practicarea acestui sport.

Astazi incepe week-end-ul , se redeschide partia Cozla , la Durau sunt multi turisti si vor veni probabil si mai multi. Pentru ca bucuriile zapezii sa nu fie umbrite de incidente neplacute va rugam stimati turisti sa cititi zecile de avertizari amplasate pe toate dispozitivele de protectie ale partiilor omologate , Sa nu mai lasati schiurile si alte obiecte contondente rezemate de plasele de protectie ,sa nu mai intrati fara echipanet de protectie in partie , sa purtati casti de protectie si sa nu lasati copii nesupravegheati. Sa cititi macar o data decalogul schiorului postat pe fiecare partie de schi din ROMANIA !

Schiorii amatori si de performanta, precum si utilizatorii de snowboard, sunt obligati sa respecte urmatoarele reguli de conduita stabilite de Federatia Internationala de Schi.

-Sa schieze astfel incat sa nu puna in pericol viata altui schior sau sa ii cauzeze acestuia un prejudiciu;

Sa isi adapteze viteza si maniera proprie de a schia conform pregatirii tehnice, conditiei fizice, starii zapezii, gradului de dificultate a partiei, conditiilor atmosferice si densitatii traficului de pe partie;

Sa isi aleaga cu grija traseul pe care urmeaza sa coboare, in scopul protejarii schiorilor aflati in aval;

Sa depaseasca pe schiorul aflat in aval fie pe partea dreapta, fie pe partea stanga, cu conditia ca aceasta depasire sa fie suficient de larga pentru a evita o eventuala evolutie neasteptata a celui ce urmeaza sa fie depasit;

Sa se asigure, printr-un examen atent al traficului din amonte si al celui din aval, ca, atat el, cat si alti schiori, sunt in afara oricarui pericol, cu ocazia traversarii unei partii sau a reluarii parcursului dupa o oprire temporara pe partie;

Sa evite stationarea pe partie mai ales pe porţiunile inguste ale acesteia sau pe cele lipsite de vizibilitate. In cazul caderii, se elibereaza partia in cel mai scurt timp posibil;

Sa se utilizeze numai marginea partiei in cazul in care este obligat sa urce sau sa coboare pe jos;

Sa respecte indicatoarele de semnalizare si balizele de marcare instalate pe partiile si traseele de schi;

Sa anunte postul de prim ajutor SALVAMONT in cazul accidentarii unui schior si sa acorde sprijin la transportarea acestuia in cazul in care sunt solicitati;

Sa isi decline identitatea in fata organelor abilitate, in cazul in care a fost martorul unui accident sau a provocat el insusi un accident..

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.