Platformă integrată (portal web, aplicație pentru dispozitive mobile) eliberări documente la Primăria Roman
Cred că am ajuns la momentul în care trebuie să punem în aplicare cât mai multe proiecte de debirocratizare a sistemului administrativ. O soluție pentru acest lucru este să le permitem cetățenilor ca, din fața unui dispozitiv conectat la Internet, să obțină informațiile sau documentele de la Primărie, fără să mai facă un drum până în instituție și altele de la un compartiment la altul. Sunt încântat să vă anunț că acest lucru va deveni posibil, deoarece am câștigat un nou proiect cu fonduri europene, care vine ca o alternativă la modul clasic de livrare a serviciilor gestionate de municipalitate, prin preluarea documentelor și datelor în format electronic de la cetățeni, agenții economici sau instituții partenere.
Prin proiectul de peste 2,7 milioane de lei, pe care urmează să-l semnăm, vom beneficia de o platformă integrată (portal web, aplicație pentru dispozitive mobile) pentru servicii electronice complete (descărcare/completare/transmitere documente, plată electronică, semnătură electronică, notificări asupra stadiului demersului). Acest proiect va înlesni accesul cetățenilor la informații și documente, dar va oferi și un timp de așteptare mai scurt pentru eliberarea actelor, deoarece vom avea o imagine de ansamblu asupra modului de răspuns al fiecărui funcționar.
În curând vom avea disponibilă și aplicația pentru telefoanele inteligente, acolo unde fiecare dintre dumneavoastră ne puteți semnala direct probleme din municipiu și odată ajunsă informația la noi ea va putea fi dată imediat în lucru responsabililor. De asemenea, vom introduce și un sistem de plată prin SMS a parcărilor publice cu plată, ușor de utilizat și care va îmbunătăți sistemul de gestionare a locurilor de parcare. Toate acestea sunt un câștig în primul rând pentru cetățeni, dar va îmbunătăți semnificativ și timpul în care aparatul administrativ va soluționa problemele din orașul nostru.