Dental Alliance

Răspunsul Rossal la scrisoarea deschisă a oamenilor de afaceri din Roman, legată de majorarea prețurilor

0
Carmangeria La Cimpoeșu

YRY Residence

Restaurant Portofino

Go Padel Roman

Buna ziua,
In urma aparitiei in spatiul public a unei scrisori deschise referitoare la contractul de gestiune a deseurilor in zona 2, va transmitem punctul de vedere al ROSSAL S.R.L. Roman si informatiile pe care cetatenii trebuie sa le cunoascã. 

Referitor la nemultumirile exprimate:

1. Cantarirea deseurilor de la fiecare generator de deseuri nu este posibila la acest moment. Oportunitatea implementarii unui asemenea sistem de colectare a deseurilor va fi analizata, prin prisma costurilor asociate investitiilor necesare si a modalitatii de finantare a acestora. 

2. Plata serviciilor de colectare a deseurilor municipale si similare se face o singura data, de catre fiecare utilizator, casnic sau non casnic. Astfel, fiecare utilizator care are contract plateste serviciile catre operator (pe baza de tarif), iar fiecare utilizator fara contract plateste taxa speciala catre primarie. Obligatia unui utilizator non casnic de a avea contract si ca persoana fizica este stabilita de lege. Catre municipalitate se platesc si alte servicii din sfera serviciilor de salubritate prestate in folosul intregii comunitati (intretinere spatii verzi, iluminat stradal, dezinsectii etc.).

3. Cuantumul tarifelor de colectare a deseurilor propuse de operator este fundamentat conform reglementarilor legale in vigoare, specifice domeniului salubritatii si a prevederilor contractului de concesiune pe care operatorul il are semnat cu ADI ECONEAMT pentru intreaga zona de operare. Stabilirea tarifelor penalizatoare pentru nerespectarea colectarii selective, cuantumul taxei special instituite pentru utilizatorii fara contract sunt in conformitate cu prevederile legale actuale.

Referitor la intrebarile formulate:

1. Situatia prezentata de dvs. : singurele deseuri identificate ca fiind generate intr-o luna sunt 200 g de praf, corespunde cazului unei firme care nu a functionat in acea luna. In situatiile in care activitatea unei societati este suspendata, solicitarea de  suspendare, in consecinta, a prestarii serviciului (implicit a facturarii) se adreseaza anticipat sau in timp util operatorului de
salubritate.

2. Conform legislatiei specifice, fiind vorba despre un serviciu de utilitate publica, atat Primaria, cat si Operatorul de salubritate au responsabilitati. Beneficiarii serviciilor (utilizatorii) trebuie sa incheie contract cu operatorul, conform legii. Anuntul – invitatie de incheiere a contractului a fost lansat de catre operatorul de salubritate inca din luna iunie 2018, prin mass media si prin reprezentantii proprii care au desfasurat activitatea de teren. Plata serviciilor pentru persoanele fizice si/ sau juridice care nu detin contract pentru serviciile de colectare a deseurilor se face de catre Primarie, care are datoria recuperarii sumelor de la cei fara contract, prin taxa speciala. Acesta este motivul pentru care atat operatorul, cat si municipalitatea transmit comunicari catre dvs., fiecare conform propriilor atributiuni.

3. Problema pe care dvs. o semnalati tine, pe de o parte, de principiul solidaritatii care a stat la baza incheierii, de catre ADI ECONEMAT, a contractului de concesiune cu operatorul. Conform acestuia, nivelul preturilor pentru populatie a fost stabilit la un nivel mai scazut. Pretul pentru serviciile prestate utilizatorilor non-casnici nu a fost supus licitatiei, ci a fost impus de catre
finantator. Propunerile actuale ale operatorului de salubritate sunt pentru tarife unice (exprimate in lei/to) pentru toate categoriile de utilizatori, fie ei casnici sau non-casnici, din mediul urban sau rural. Cantitatile de deseuri generate pentru categoriile de utilizatori non- casnici sunt stabilite in functie de profilul activitatii desfasurate si de dimensiunea acesteia si au fost aprobate prin HCL 14 / 31.10.2018, pe baza prevederilor standardului elaborat de specialisti din domeniu, cu aplicabilitate nationala.

4. Colectarea selectiva a deseurilor este o obligatie pentru toti utilizatorii serviciului. Legislatia prevede ca nerespectarea colectarii selective de catre utilizatori si/ sau amestecarea ulterioara a deseurilor corect colectate selectiv de catre utilizatori sau operator atrage sanctionarea celor vinovati. Faptul ca operatorul poate utiliza aceleasi masini, dar facand curse diferite, pentru colectarea deseurilor reziduale, respectiv reciclabile nu constituie o problema. O problema insa o constituie contaminarea deseurilor colectate corect separat cu alte categorii de deseuri de catre unii utilizatori, situatie in care tot efortul colectarii selective este in zadar si acele deseuri devin deseuri reziduale. Consecintele amestecarii deseurilor de catre operator sunt sanctionabile si atrag penalitati si pierderi doar acestuia.

5. Durata contractelor de prestare a serviciului specificata in contract este egala cu durata pentru care ROSSAL are concesionat acest serviciu de catre ADI ECONEAMT. Forma contractului de prestare a serviciului pentru fiecare categorie de utilizatori este cea aprobata de ADI ECONEAMT si corespunde prevederilor legale.

Referitor la extrasele din regulament, facem urmatoarele clarificari:

– In situatia in care preluarea deseurilor se poate face individual, de la nivelul unui utilizator (acesta dispunand de un punct propriu de colectare a deseurilor, dotat corespunzator), evaluarea cantitatii de deseuri se face mai usor volumetric (cunoscand volumul standard al eurocontainerelor: 1,1 m.c., al europubelelor : 120 l, 240 l), transformarea cantitatii in to (unitatea de masura de raportare pentru deseuri) urmand a fi facuta in functie de densitatea si categoria de deseuri (pentru deseurile municipale si asimilabile, densitatea este de 350 kg/m.c.).

– Dotarea utilizatorilor cu recipienti de catre operatorul de salubritate nu este prevazuta a fi facuta cu titlu gratuit. In acest moment sunt puse la dispozitie, prin proiect, recipientele de colectare a deseurilor pentru toate gospodariile individuale si pentru punctele de colectare amenajate pe domeniul public. Utilizatorii non casnici pot solicita operatorului de salubritate, la incheierea contractului sau ulterior, punerea la dispozitie a recipientelor de colectare, in conditiile financiare stabilite de acesta (chirie, de regula). 

– Legatura facuta de dvs. intre faptul ca societatile care nu trebuie sa detina AM (acest lucru fiind determinat de tipul activitatii desfasurate, de codul CAEN) si cantitatea de deseuri generate nu este corecta.

DIRECTOR,
IONEL CIOCAN

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.