Scandal la BRD. Mai mulți angajați au recunoscut că au dat mită funcționarilor de la CNAS
Scandal la vârful uneia dintre cele mai mari bănci din România. Șapte angajaţi ai serviciului Resurse Umane, s-au autodenunţat la Parchet pentru oferirea de cadouri şi atenţii unor funcţionari ai statului.
Totul pentru a recupera mai repede, de la casa de asigurări, banii plătiţi de bancă pentru concediile medicale ale angajaţilor.
Este o acţiune fără precedent la acest nivel. Mai mulţi angajaţi ai serviciului Resurse Umane al acestei bănci au recunoscut în fața procurorilor că le dădeau cadouri funcținoarilor de la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate. Asta pentru a-i determina pe aceştia să grăbească procesul de returnare a banilor plătiţi deja de bancă pentru concediile medicale ale angajaţilor săi. Totul se întâmplă cu ştiinţa şi cu colaborarea directorului executiv de resurse umane al băncii.
Statul decontează cu foarte mare întârziere cheltuielile angajatorilor cu concediile medicale şi indemnizaţiile de asigurări de sănătate ale angajaţilor. Angajatorii trebuie să plătească mai întâi angajaţilor sumele aferente şi abia apoi depun cereri de recuperare. Cu alte cuvinte, angajaţii BRD încercau să obţină mai rapid aceste rambursări.
Adela Jansen, directorul executiv de resurse umane, lucrează în bancă de 16 ani, iar de 11 conduce resursele umane, însemnând circa 6.800 de angajaţi anul trecut, cu un buget de personal de peste 700 de milioane de lei.
Banca derulează verificări interne pentru situația Adelei Jansen și a colegilor din departamentul acesteia care s-au autodenunțat la Parchet.
Comunicatul BRD:
“BRD aplica o politică de toleranţă zero la încălcarea regulilor de etică, implementând în acest sens proceduri de lucru stricte şi controale. Totodată, ne asigurăm că procedurile interne sunt aplicate cu rigoare şi raportăm eventualele neconformităţi autorităţilor, aşa cum a fost cazul în această situaţie.
În timpul derulării uneia dintre aceste proceduri, echipele noastre au identificat o posibilă situaţie, pe care au sesizat-o autorităţilor, pentru a fi investigată, dacă va fi considerat necesar. BRD este pregătită să coopereze cu autorităţile competente.
Posibilă neconformitate provine dintr-o zonă administrativă a organizaţiei, Departamentul Resurse Umane, în care nu există contact cu clienţii şi în care nu se desfăşoară activităţi bancare, aşadar această acţiune nu afectează în niciun fel clienţii băncii.
Investigaţia internă în acest caz nu este finalizată, şi dorim să subliniem că BRD respecta cele mai înalte standarde în materie de etică, precum şi prezumţia de nevinovăţie, până la finalizarea investigaţiei”, a transmis banca într-un comunicat.