September 27, 2020

Spor de risc de 2.500 de lei pentru ambulanțieri și personalul paramedical

Spor de risc de 2.500 de lei pentru ambulanțieri și personalul paramedical. Camera Deputaților a adoptat astăzi în calitate de for decizional, cu 234 de voturi pentru, 71 contra și 3 abțineri, un proiect de lege care acordă pe perioada stării de alertă stimulentul de risc de 2.500 de lei pe luni nu doar medicilor, ci și personalul de specialitate din structurile paraclinice medicosanitare şi personalul paramedical. Proiectul merge la promulgare la Președintele României.

Potrivit art.8. – (1), se aprobă acordarea unui stimulent de risc în cuantum de 2.500 lei brut pe lună, pe perioada stării de urgenţă şi a stării de alertă, din fondul de salarii al unităţii angajatoare, prin transferuri din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate sau, după caz, de la bugetul de stat, de la titlul VI «Transferuri între unităţi ale administraţiei publice» sau de la alte titluri unde sunt bugetate sume cu această destinaţie, prin ordonatorul principal de credite, pentru următoarele categorii: – personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar, inclusiv personalul de specialitate din structurile paraclinice medicosanitare şi personalul paramedical, inclusiv cel din structurile civile, precum şi personalul operativ de intervenție în teren din serviciile de ambulanță județene și al Serviciului de Ambulanță București-Ilfov, implicat direct în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea şi tratamentul pacienţilor suspectați şi/sau diagnosticaţi cu COVID-19.

Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat în aprilie proiectul de lege inițiat de PSD pentru recunoaşterea meritelor personalului medical participant la acţiuni împotriva COVID-19, cu 312 voturi „pentru” şi 4 abţineri. Proiectul reglementează acordarea unor drepturi acestor angajaţi, precum şi urmaşilor celor care au decedat din cauza îmbolnăvirii cu coronavirus.

Prin personal medical care participă la acţiuni medicale împotriva COVID-19 se înţelege personalul de specialitate medico-sanitar şi personalul auxiliar sanitar din unităţi sanitare, din farmacii comunitare, din cabinete de medicină de familie, din cabinete de medicină dentară, precum şi din cadrul altor furnizori de servicii medicale sau de asistenţă socială, implicat direct în acţiuni şi misiuni legate de prevenirea, gestionarea şi combaterea infecţiilor cu COVID-19.

 

Din această categorie mai fac parte cadrele militare – paramedici şi personal medical – din structurile aflate în coordonarea/ coordonarea operaţională a Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, personalul cu pregătire paramedicală din cadrul echipajelor SMURD specializate în acordarea primului-ajutor calificat, tot personalul din cadrul spitalelor care asigură asistenţa medicală pacienţilor testaţi pozitiv, precum şi din spitalele de suport pentru pacienţii testaţi pozitiv sau suspecţi.

Pensie de urmaș

Urmaşi ai personalului medical decedat ca urmare a participării la acţiuni medicale împotriva COVID-19 sunt consideraţi copiii acestuia şi soţul supravieţuitor.

La decesul unei persoane dintre cele prevăzute mai sus, Ministerul Sănătăţii sau, după caz, ministerele cu reţea sanitară proprie, acordă familiei acesteia sau persoanei care a suportat cheltuielile ocazionate de deces, după caz, un ajutor suplimentar în cuantum egal cu de două ori câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat. Urmaşii personalului medical decedat în urma complicaţiilor medicale cauzate de infectarea cu coronavirus beneficiază de următoarele drepturi:

-dreptul la pensie de urmaş până la împlinirea vârstei de 18 ani sau, dacă îşi continuă studiile într-o formă de învatamânt organizată potrivit legii, până la terminarea acestora, fără a depăşi vârsta de 26 de ani, pensie de urmaş egală cu 75% din salariul de bază/solda de funcţie/salariul de funcţie avut/avută de personalul medical prevăzut la data decesului”, se arată în proiect.

 

Personalul medical prevăzut în proiect care execută, conduce sau coordonează misiuni şi sarcini de serviciu în condiţii de pericol deosebit beneficiază pe perioada stării de urgenţă, precum şi pentru o perioadă de 3 luni de la data încetării stării de urgenţă de un spor de până la 30%, calculat la salariul de bază/solda de funcţie/salariul de funcţie.

BZI

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.