Dental Alliance

Alegeri 2024

November 22, 2024

ZIARUL PRIMĂRIEI ÎNTRE NECESITATE ȘI INUTILITATE

0

Principalul subiect al conferinței de presă a primarului Lucian Micu, de luni 11 decembrie,  se pare a fi fost  cel referitor la decizia cel puțin neinspirată, susțin jurnaliștii, ca pe bani publici, edilul șef să înființeze un ziar, în ediție print, sortit așa cum cred oamenii de presă să ajungă cel mult pe fundul găleții de gunoi din gospodăriile populației, ceea ce înseamnă a arunca banii publici și așa puțini, pe fereastră.

Vizibil  iritat de întrebarea jurnaliștilor, edilul șef susține că este o decizie normală de a face cunoscute realizările instituției pe care o conduce, în situația în care în Roman mai apare un singur ziar tipărit, restul presei fiind editată electronic, mijloc la care nu are acces toată lumea. Primarul este de părere că fiecare ziar sau televiziune are o adresabilitate limitată îndreptată doar  spre anumite categorii de romașcani.

Prima ediție a ziarului INFO ROMAN a fost scoasă într-un tiraj de 20 mii exemplare, la un preț mai mult decât rezonabil, de  0,19 lei exemplarul, ceea ce înseamnă aproximativ 1.000 euro.

Inițiativa primarului a fost aspru criticată de jurnaliști, din toate punctele de vedere: al oportunității, al modului de prezentare a realizărilor doar la modul triumfalist, a modului de așezare în pagină a informaților deja prezentate de toată presa locală și județeană. Concluzia ziariștilor a fost aceea că la mijloc e vorba de publicitate personală pe bani publici, în condițiile în care toată presa locală prezintă activitatea Primăriei în integralitatea sa, lunea, în conferințele săptămânale de presă. Zairiștii locali, la unison au concluzionat că primarul Lucian Micu a avut cea mai proastă idee din scurta sa carieră de edil șef. Coroborată cu ideea de a pune la dispoziția agenților economici stațiile de autobuz pentru a-și face publicitate, primarul, spun jurnaliștii, va contribui, din plin, la moartea presei locale.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/UbLqrwlkQRA" frameborder="0" gesture="media" allow="encrypted-media" allowfullscreen></iframe>

Edilul șef a continuat să insiste pe  aserțiunea că fiecare publicație are categorii diferite de cititori, care trebuie informați și că fiecare romașcan este abonat doar la un anumit post de televiziune prin cablu.

<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/hM0lVbPdlV0" frameborder="0" gesture="media" allow="encrypted-media" allowfullscreen></iframe>

Prima ediție a ziarului a fost difuzată la începutul lunii decembrie, urmând ca celelalte ediții să fie tipărite în câte 10 mii de exemplare. Ziarul va fi difuzat, fără costuri, spune edilul șef, deoarece el va fi  distribuit populației de către angajații primăriei, care vor fi transformați în poștași.  Asta ca și cum salariații din Primărie și-ar fi încheiat toate celelalte atribuții de serviciu și nu le mai rămâne decât să se transforme în curieri poștali, care să distribuie oficiosul instituției în toate cartierele Romanului.

La reproșurile jurnaliștilor că se aruncă bani publici pe fereastră, primarul vizibil furios pe opiniile oamenilor din presă, apreciază că oportunitatea popularizării realizărilor administrației publice locale îi revine în exclusivitate. Primarul a mai spus că a lansat o provocare și celor 21 de consilieri locali, care sunt invitați să se exprime în ziarul Primăriei și să prezinte rapoartele de activitate obligatorii în ziarul Primăriei. Lucru greu de crezut că se va materializa în condițiile în care nu au făcut-o până acum, deșli erau obligați, nici pe site-ul Primăriei.

Jurnaliștii cred că este una din cele mai proaste decizii ale primarului în acest mandat de a scoate un ziar al instituției, în condițiile în care are la îndemână foarte multe publicații locale cu care, de ani de zile există contracte de publicitate, la sume mai mult decât rezonabile.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.