BAC 2017 – Ce le-a picat elevilor la examenul la Limba Romana
Proba scrisa la Limba si Literatura Romana a inceput la ora 09.00, constand in trei subiecte, fiecare cu 30 de puncte.
La primul, elevii au avut de rezolvat cateva exercitii pe baza unui text la prima vedere, partea cea mai grea la acest subiect fiind ultimul subpunct in care tinerii trebuie sa faca un mini-eseu in baza unui fragment din textul dat.
La cel de al doilea subiect, absolventii au avut de elaborat un text argumentativ despre un anumit subiect dat, in care sa respecte structura unui astfel de discurs, numarul de cuvinte si normele limbii romane. De asemenea, ei au trebuit sa utilizeze mijloace lingvistice potrivite exprimarii unei aprecieri, sa dezvolte doua argumente adecvate ipotezei si o concluzie pertinenta.
SUBIECTE BAC 2017 ROMANA. PROFILUL REAL.
Subiectul I: elevii au avut mai multe cerinte dintr-un text la prima vedere – poezie “Alt cantec“, de Adrian Maniu. Printre cerinte, identificarea mai multor sinonime sau rolul cratimei in text.
La al doilea subiect elevii au avut de scris un text argumentativ despre rolul comunicarii in realizarea unui proiect in echipa.
La subiectul III a fost un eseu in care sa prezinte particularitatile de constructie a unui personaj dintr-un text narativ apartinand lui Ioan Slavici sau Liviu Rebreanu.
Subiecte la romana, BAC 2017, profil UMAN.
La subiectul I, elevii au primit o poezie de Ion Voinea, avand de raspuns la noua intrebari referitoare la elemente ale textului.
La al doilea subiect, candidatii au avut de redactat un text de tip argumentativ de 150-300 de cuvinte despre utilitatea activitatilor extrascolare in educatia cinematografica.
La al treilea subiect, elevii au avut de scris un eseu de 600-900 de cuvinte in care sa prezinte relatia dintre doua personaje dintr-un roman de Marin Preda.
In mod identic cu Evaluarea Nationala, lucrarile vor fi evaluate in centre zonale de evaluare din alte judete decat cele in care au avut loc probele. In conformitate cu prevederile metodologice, in urma evaluarii lucrarilor contestate “nota initiala se poate modifica, dupa caz, prin crestere sau descrestere, prin nota acordata la contestatii”, Cu alte cuvinte, nota comisiei de contestatii este finala, intrucat nu se mai aplica regula celor 0,5 puncte diferenta intre nota de la evaluarea initiala si cea de la contestatii.
Ministrul Educatiei, Pavel Nastase, a solicitat, duminica, la videoconferinta cu membrii comisiilor judetene, cu presedintii centrelor de examen si cu cei ai centrelor zonale de evaluare, organizata la sediul MEN, asigurarea conditiilor optime in raport cu prognozele meteorologice pentru fiecare zi in parte.