Ce diferențe sunt între cauciucurile all season și cele de iarnă. Detalii pe care puțini șoferi le știu
Mulți români se întreabă ce diferențe sunt între cauciucurile all season și cele de iarnă. Cauciucurile de iarnă sunt obligatorii, dacă nu vrem să primim o amendă serioasă. Acestea sunt foarte utile în anotimpul rece și ne pot ajuta mult în situații limită, așadar sunt esențiale pentru șofatul pe gheață sau zăpadă. Vezi în rândurile de mai jos care este însă diferența dintre cauciucurile de iarnă și cele all season.
Ce diferențe sunt între cauciucurile all season și cele de iarnă
Anotimpul rece bate la ușă, iar șoferii trebuie să-și echipeze mașinile cu cauciucuri de iarnă. Sunt acceptate și cele all season, însă sunt diferențe importante între cele două tipuri de anvelope, după cum veți vedea în continuare. Cei mai mulți dintre șoferi aleg cauciucurile all season deoarece nu mai sunt nevoiți să schimbe cauciucurile de vară, cu cele de iarnă. Cât de utile sunt acestea, spun specialiștii.
Anvelopele all season combină proprietățile anvelopelor de vară și a celor de iarnă. Materialul folosit pentru acest tip de anvelopă este mai apropiat de cel utilizat pentru cauciucurile de iarnă. Acestea au fost concepute pentru regiunile din Europa cu climă moderată, caracterizată de ierni umede şi uşoare.
Cauciucurile all season nu excelează nici pe timp de vară, nici pe timp de iarnă
Sunt optimizate pentru a oferi performanțe acceptabile în ceea ce privește aderența și manevrabilitatea atât în sezonul cald, cât și în sezonul rece, însă nu excelează la capitolul performanțe în niciunul dintre ele prin comparație cu o anvelopă de iarnă.
Cauciucurile all season se pot uza mult mai repede pe timp de vară, pe când iarna aderența oferite de acestea este semnificativ mai mică, cel puțin în comparație cu pneurile de iarnă. Așadar, tracțiunea va fi una deficitară. Oponeo.co.uk scrie că pneurile all season au un profil de iarnă, cu blocuri distanțate pentru aderență pe zăpadă în mijloc și blocuri apropiate, atât pentru o mai bună aderență când este cald, cât și pentru a păstra un nivel de zgomot redus. Sunt recomandate pentru vehiculele cu putere redusă și pentru șoferii liniștiți în trafic.
Cauciucurile de iarnă oferă o frânare optimă pe zăpadă
Pe de altă parte, cauciurile de iarnă sunt gândite pentru a face față condițiilor meteorologice extreme. Elementele profilelor anvelopelor de iarnă sunt optimizate pentru a dispersa cât mai bine mâzga, zăpada şi apa. Au şanţuri speciale şi caneluri tridimensionale adaptate carosabilelor umede din timpul iernii.
Mașinile echipate cu anvelope de iarnă se conduc foarte ușor pe zăpadă, datorită unei stabilităţi bune şi a unei tracţiuni puternice atât în condiţii umede, cât şi în condiţii uscate. Aceste anvelope oferă o capacitate de frânare mai bună, control și stabilitate asupra autoturismului în condiții de umezeală, polei sau zăpadă, atât pe asfalt, cât și pe drumurile neasfaltate.
Trebuie menționat faptul că anvelopele acceptate în România în sezonul rece sunt cele pe suprafața cărora sunt inscripționate unul dintre următoarele simboluri: MS, M+S, M.S. sau M&S – M (mud = noroi) și S (snow = zăpadă). De asemenea, pe talonul cauciucului trebuie să apară alte două simboluri: „creastă de munte” și fulgul de nea.