Danlin XXL și partenerii săi, câștigătorii primului tronson al Autostrăzii „Unirii” A8 Târgu Neamț–Iași–Ungheni
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat joi atribuirea contractului pentru construirea primului tronson al Autostrăzii „Unirii” A8, ce va lega Moldova de Transilvania. Tronsonul Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos, cu o lungime de 27 de kilometri, a fost câștigat de o asociere de constructori români și bulgari pentru suma de 4,76 miliarde de lei (aproximativ 950 milioane de euro).
Asocierea declarată câștigătoare este formată din Danlin XXL (lider de asociere), Groma Hold Ltd, Intertranscom Impex și Evropeiski Patishta. Contractul de proiectare și execuție va putea fi semnat după expirarea perioadei de 10 zile destinate depunerii eventualelor contestații.
Durata contractului și termenele de execuție
Durata totală de realizare a tronsonului este de 46 de luni, dintre care:
-
10 luni pentru proiectare,
-
36 de luni pentru execuția lucrărilor.
Dacă procedurile administrative și lucrările vor începe conform calendarului, tronsonul ar putea fi finalizat în perioada 2029–2030.
Detalii tehnice ale tronsonului
Segmentul Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos, situat în județul Iași, va include o serie de lucrări complexe de infrastructură:
-
36 de poduri și pasaje cu o lungime totală de 8,5 kilometri (inclusiv un pasaj de 1.100 metri la km 27);
-
4 tuneluri, totalizând 1,7 kilometri;
-
3 noduri rutiere – Moțca (DN 24), Pașcani (DJ 208) și Târgu Frumos (DN 28B).
Conexiuni cu alte proiecte majore
Tronsonul Moțca – Leghin, aflat la vest de această secțiune, este deja în construcție, fiind executat de compania UMB. Același constructor lucrează și la tronsonul corespunzător din Autostrada A7, inclusiv la nodul rutier de la Pașcani, unde se va realiza intersecția dintre A7 și A8.
Tronsonul A7 din zonă are ca termen estimat de finalizare anul 2026, ceea ce va permite, ulterior, interconectarea cu viitoarea autostradă A8.
Autostrada A8, cunoscută drept „Autostrada Unirii”, este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură rutieră din România, menită să lege Moldova de Transilvania printr-o conexiune directă între Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni.



