Dental Alliance

Marți 13 și pisica neagră sunt asociate de cele mai multe ori cu ghinionul! Pompierii cred că „ghinionul” poate fi prevenit dacă vă informați la timp și știți cum să acționați corect în cazul unei situații de urgență!

0
Carmangeria La Cimpoeșu

YRY Residence

Restaurant Portofino

Go Padel Roman

Marți 13 și pisica neagră sunt asociate de cele mai multe ori cu ghinionul! Pompierii cred că „ghinionul” poate fi prevenit dacă vă informați la timp și știți cum să acționați corect în cazul unei situații de urgență! Este pentru binele dumneavoastră și al familiei să identificați potențialele pericole și să vă însușiți și să aplicați măsurile și regulile de prevenire a eventualelor situații de urgență.

Din anul 2011, Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă s-a alăturat iniţiativei derulate la nivel european, stabilind ca în fiecare zi de marţi 13, să fie organizată „Ziua Informării Preventive”. Desfăşurate sub sloganul „Preveniţi ghinionul”, având ca logo pisica neagră, activităţile ce au loc în această zi urmăresc conştientizarea cetăţenilor asupra pericolelor la care sunt expuşi prin nerespectarea măsurilor de prevenire a diferitelor situaţii de urgenţă şi familiarizarea acestora cu regulile de comportare menite a le proteja viaţa şi bunurile. Scopul acestei campanii este de a conştientiza cetăţenii asupra pericolelor la care se pot expune în cazul nerespectării măsurilor şi regulilor de comportare specifice tipurilor de situaţii de urgenţă.

Cum deviza pompierilor este #prevenim_protejăm_salvăm, pe parcursul anului 2023 ISU Neamț a desfășurat activități pentru informarea şi educarea cetățenilor prin:

– activități de informare pe timpul controalelor de prevenire,

– 147 de activități (puncte de informare preventivă, „Ziua Porților Deschise” și lecții deschise), având ca public țintă atât preșcolarii și elevii de liceu cât și persoanele adulte, în care au fost prezentate principalele campanii de informare preventivă derulate de către IGSU în parteneriat cu Eon, precum și măsurile minime de comportare în caz de cutremur și inundații și în cazul găsirii de elemente de muniție rămase neexplodate. Au fost organizate 37 puncte de informare preventivă cu 7035 participanți, 47 acțiuni de tip „Ziua Porților Deschise” cu 7028 participanți și 63 de lecții deschise cu 6804 participanți.

– instruiri desfășurate cu personalul de pe locurile de muncă în 302 locații ale operatorilor economici cu un număr de 1656 participanți la 335 instituții cu un număr de 7000 participanți, precum și la localități în 94 de cazuri cu 1128 participanți.

Din anul 2013, ISU Neamț în colaborare cu Inspectoratul Școlar Județean Neamț desfășoară cu ocazia Zilei Protecției Civile în România (28 februarie) și a Zilei Internaționale pentru Reducerea Riscului la Dezastre (13 octombrie) exerciții de evacuare în cazul producerii unui cutremur în toate unitățile de învățământ din județul Neamț.

Pentru a marca importanța acestei zile au fost planificate o serie de activități, astfel:

  • Seminar – Noutăți legislative și reglementări în domeniul obținerii Avizului și/sau Autorizației de securitate la Incendiu la Camera de Comerț și Industrie Neamț;
  • Activitate de prezentare a măsurilor de acordare a primului ajutor la Roman Value Centre;
  • Demararea unei campanii în centrele comerciale despre importanța cunoașterii și utilizării corecte a căilor de evacuare în cazul producerii unei situații de urgență.

Pentru conştientizarea populaţiei privind măsurile de prevenire a diferitelor situaţii de urgenţă şi familiarizarea acestora cu regulile de comportament menite a le salva viaţa şi bunurile, pe lângă promovarea campaniilor naționale ISU Neamț a iniţiat şi desfăşurat mai multe campanii de informare preventivă:

  • Învață să salvezi o viață
  • Selfie în siguranță
  • Ai grijă în ce ape te scalzi!
  • Vacanță în siguranță

Prezentarea unor măsuri de acordare a primului ajutor și punerea în practică a cunoștințelor reprezintă unul din obiectivele campaniei Învață să salvezi o viață. Prin intermediul acestei campanii dorim să conștientizăm tinerii din liceele nemțene despre cât este de important să pună în aplicare cunoștințele cu privire la acordarea primului ajutor, până la sosirea forțelor de intervenție.

Selfie în siguranță este o campanie din anul 2021, pe care o desfășurăm ca urmare a creșterii numărului de victime soldate în rândul adolescenților din cauza urcării pe un vagon de tren în dorința de a-și face un selfie memorabil pentru a fi postat pe rețelele de socializare. Această campanie are ca scop conștientizarea adolescenților, dar și a părinților acestora, despre riscul pe care îl prezintă urcarea pe vagonul unui tren, pe poduri, pe clădiri sau în alte locuri care pot fi periculoase pentru a realiza un selfie în vederea postării pe rețelele de socializare.

Ai grijă în ce ape te scalzi! este o campanie ce are ca obiectiv conștientizarea cetățenilor asupra riscurilor produse de scăldatul în locuri neamenajate. Cel mai important aspect pe care părinții și bunicii trebuie să-l înțeleagă este că nu trebuie să-i lase pe copii nesupravegheați la scăldat. Fiecare părinte trebuie să aibă în vedere siguranța copilului! Este foarte important să nu-ți pierzi copilul din câmpul vizual, nici măcar o secundă. Oricât de bine înoată copilul, nu aveți garanția că ceva rău nu se poate întâmpla! Trebuie explicat copiilor pericolul la care se expun scăldându-se în locuri neamenajate și consecințele grave, uneori tragice, ale actelor de teribilism.

CAMPANIILE NAȚIONALE DE INFORMARE PREVENTIVĂ DERULATE DE IGSU:

  • O.C. – Flăcările Omoară Copii– Campania a fost iniţiată în anul 2012 şi a avut ca obiectiv de bază reducerea numărului de incendii la locuinţe și implicit al victimelor din rândul copiilor. Grupul ţintă al acţiunilor este constituit din reprezentanţii legali ai copiilor: părinţi, bunici, asistenţi sociali etc.

www.facebook.com/flacarileomoaracopii

  • Proiectul I – Renunță! Improvizațiile Sunt Catastrofale!– Campania a fost iniţiată în anul 2013 şi are ca obiectiv de bază reducerea numărului de incendii și explozii generate de improvizații la instalațiile electrice și de gaze naturale la locuinţele cetățenilor. Grupul ţintă al acţiunilor este reprezentat de copii, tineri și adulți.
  • Campania RISC. Proiectul II – Siguranța nu e un joc de noroc!– Campania a fost iniţiată în anul 2012 şi a avut ca obiectiv de bază reducerea numărului de incendii la locuinţe și implicit al victimelor din rândul copiilor. Grupul ţintă al acţiunilor este constituit din reprezentanţii legali ai copiilor: părinţi, bunici, asistenţi sociali etc.

https://www.igsu.ro/Comunitate/CampaniiInformare

https://www.youtube.com/watch?v=sgR1BuXIAXg

  • Campania RISC. Proiectul III – Siguranța NU e un joc de noroc!– Campania a fost iniţiată în anul 2015 şi are ca obiectiv de bază reducerea numărului de incendii generate de improvizații și de suprasolicitarea instalațiilor electrice la locuinţele cetățenilor. Grupul ţintă al acţiunilor este reprezentat de copii, tineri și adulți..

https://www.igsu.ro/Comunitate/CampaniiInformare

https://www.youtube.com/watch?v=Q14728rKBAM

  • Campania NU TREMUR LA CUTREMUR– Campania a fost iniţiată în anul 2015 şi are ca obiectiv de bază informarea, conștientizare și pregătirea populației pentru a reacționa corect în situația producerii unui cutremur de magnitudine ridicată. Grupul ţintă al acţiunilor este reprezentat de copii, tineri și adulți, atât din mediul urban cât și rural.

www.facebook.com/campania.nutremurlacutremur

  • Campania RISC. Proiectul IV – Campania a fost iniţiată în anul 2016 şi are ca obiectiv de bazăinformarea preventivă a populației pentru adoptarea unei atitudini proactive, prin sensibilizarea opiniei publice în vederea montării detectoarelor de incendiu în locuința proprie, în scopul reducerii numărului de victime și a pagubelor materiale produse de incendiile la locuințe. Grupul ţintă al acţiunilor este reprezentat de copii, tineri și adulți, atât din mediul urban cât și rural.

https://www.igsu.ro/Comunitate/CampaniiInformare

https://www.youtube.com/watch?v=zr5E3WqSQCk

  • Campania RISC. Proiectul V – Scăpările de gaze – Campania a fost iniţiată în anul 2018 şi are ca obiectiv de bazăinformarea, conștientizare și pregătirea populației pentru a reacționa corect în situația în care sesizează scăpări de gaze, în scopul reducerii numărului de victime și implicit a pagubelor materiale generate de scăpările de gaze. Grupul ţintă al acţiunilor este reprezentat de tineri și adulți.

https://www.igsu.ro/Comunitate/CampaniiInformare

https://www.youtube.com/watch?v=krX33sB8Qh8

  • Campania RISC. Proiectul VI – Ai grijă la cea mai mare grijă – Siguranța copilului tău – Campania a fost iniţiată în anul 2020 şi are ca obiectiv de bază conștientizarea adulților asupra importanței supravegherii copiilor și a respectării regulilor de siguranță în locuințe, în scopul reducerii numărului de victime din rândul copiilor. Grupul ţintă al acţiunilor este reprezentat de adulți, fie ei bunici, părinți sau aparținători.

https://www.igsu.ro/Comunitate/CampaniiInformare

  • MARȚI 13 – ZIUA INFORMĂRII PREVENTIVE– Campania a fost iniţiată în anul 2011, fiecare dată de 13 ce pică marţea, să fie declarată “ZIUA INFORMĂRII PREVENTIVE”. Obiectivul de bază al campaniei: conştientizarea cetăţenilor asupra pericolelor la care se pot expune în cazul nerespectării măsurilor şi regulilor de comportare specifice tipurilor de situaţii de urgenţă Grupul țintă al acțiunilor este reprezentat de copii, tineri și adulți.

Site: https://www.igsu.ro/Comunitate/CampaniiInformare

Link util:  https://www.youtube.com/watch?time_continue=32&v=xXMJl_aAzSw&feature=emb_logo

  • Campania „Nu încărca butelia la stația GPL!– Inspecţia de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune şi Instalaţiilor de Ridicat, în parteneriat cu Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, desfășoară campania de interes public „Nu încărca butelia la stația GPL!”, ca urmare a vulnerabilităților identificate în rândul populației, în ceea ce privește cunoașterea riscurilor la care este expusă în situaţia în care apelează la încărcarea buteliilor de aragaz de la SKID-urile auto.

Link către spotul video: https://youtu.be/c8P6c0g1Cmk

Spotul audio se regăsește la următorul link: https://isubif.ro/local/campania-nu-incarca-butelia-la-statia-gpl/

  • Campania Fii pregătit! În contextul intensificării situațiilor de urgență, atât pe plan internațional cât și pe plan local, Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU), în parteneriat cu Asociația CivicNet, a lansat Platfoma Națională de Pregătire pentru Situații de Urgență – fiipregatit.ro.

DSU este instituţia care coordonează serviciile de intervenție de urgenţă din România.

Asociația CivicNet, fondată de foști bursieri ai programului GovITHub, dezvoltă în continuare soluții digitale gratuite de utilitate publică.

Fiipregatit.ro a devenit sursa oficială de informare pentru a ajuta cetăţenii să înțeleagă mai bine riscurile şi pentru a-i informa asupra măsurilor de prevenire şi comportamentului pe care să-l aibă în diferite situaţii de urgenţă de amploare sau dezastru. Eforturile DSU din ultimii ani vin în adresarea obiectivelor tematice stabilite în planul de acțiune privind eficientizarea sistemului național de răspuns în situații de urgență și au o componentă integrată de digitalizare care facilitează informarea publică.

https://fiipregatit.ro/campanie/caravana-fii-pregatit/

  • Campania „Îndepărtează pericolele! Protejează-i pe cei dragi!” – „Împreună pentru siguranță”– E.ON și Delgaz Grid împreună cu IGSU și DSU a lansat în 2023 o nouă campanie de informare privind riscurile de incendiu, destinată vârstnicilor.
  • Peste 500 de persoane vârstnice își pierd viața sau sunt rănite, în fiecare an, în urma incendiilor;
  • Cele mai multe cazuri soldate cu decese se înregistrează în rândul persoanelor de peste 70 de ani;
  • În 2022, în România s-au produs, în medie, zilnic, 19 incendii la locuințe, majoritatea dintre acestea în mediul rural;

Peste 500 de persoane vârstnice, parte dintre acestea cu diferite dizabilități, își pierd viața sau sunt rănite, în fiecare an, în urma incendiilor. Pornind de la această realitate îngrijorătoare, E.ON România, Delgaz Grid, împreună cu Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (IGSU) și Departamentul pentru Situații de Urgență (DSU), lansează o nouă campanie națională de informare, în cadrul parteneriatului „Împreună pentru siguranță”.

Campania își propune să sublinieze importanța decisivă a măsurilor de prevenție care trebuie respectate de către cei în cauză sau de către aparținători, pentru preîntâmpinarea unor evenimente soldate, de cele mai multe ori, cu pierderi de vieți și pagube materiale însemnate.

„De tine depinde să schimbi povestea. Viața este mai importantă!” este mesajul principal al campaniei, care își propune să reamintească faptul că fiecare este responsabil de siguranța sa, dar în aceeași măsură și de cea a membrilor familiei, apropiaților sau chiar vecinilor, care nu mai pot acorda atenția cuvenită prevenirii riscurilor.

https://www.youtube.com/watch?v=Honyz6YTLV8

https://www.youtube.com/watch?v=RZDC1nb02bY

https://www.youtube.com/watch?v=zQjeT5L2M8s

Compartimentul Informare și Relații Publice

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.