January 24, 2021

Sportul, avantajele sale mentale și fizice

Peste tot auzim că trebuie să încorporăm sportul în rutina noastră zilnică sau cel puțin săptămânală. Deja devine clișeic atunci când recomandăm cuiva mișcare fizică. Ca să ne apucăm serios de treabă și într-adevăr să facem sport, trebuie să înțelegem în primul rând de ce. La ce ne folosește mai exact sportul? Cât de des ar trebui? Îl facem de dragul corpului nostru sau de dragul minții noastre? Ei bine, răspunsul ar trebui să le încorporeze pe amândouă. Chiar dacă ne mișcăm doar corpul și mintea are foarte multe de “primit” după o sesiune intensă de aerobic, spre exemplu.

În primul și în primul rând, sportul ne va da corpul acela frumos la care toată lumea visează. Și, dacă ne iubim pe noi, vom face activitățile necesare menite să ne îngrijească și corpul și starea mentală. Ce-i drept, cu o floare nu se face primăvară, așa că trebuie să fim suficient de puternici și de determinați să păstrăm un program riguros de exerciții fizice, o perioadă mai lungă de timp.Rezultatele nu se văd chiar din prima lună.

Potrivit oamenilor din domeniu, care știu foarte bine cum funcționează creșterea și dezvoltarea mușchilor, există anumite sporturi care ne modelează corpul într-un mod foarte armonios. Dacă nu ne place să alergăm spre exemplu sau să ridicăm greutăți, putem alege să facem o oră de taebo, un sport modern, foarte dinamic, care implică mișcarea întregului corp peritmuri muzicale. Nici nu ne trebuie sală de gimnastică pentru asta, putem foarte bine să urmăm sesiunile de taebo ale unui antrenor online și să facem exercițiile în living-ul sau dormitorul nostru. De obicei, se arde un număr foarte mare de calorii în timpul unei ore de taebo, așa că putem slăbi văzând cu ochii. Atenție însă și la alimentație. Chiar dacă mai cădem pradă tentației din când în când, e bine ca acest obicei să nu se transforme într-o rutină zilnică. Cu ajutorul sportului, într-adevăr poate ne putem menține, însă cu siguranță nici nu vom slăbi, dacă vom continua să mâncăm haotic.

În al doilea rând, ați fi surprinși să aflați ce se întâmplă în creierul nostru după numai o sesiune de antrenament. Beneficiile nu le vom vedea numai în oglindă, după o anumită perioadă, ci le vom simți mult mai repede în interiorul nostru. Potrivit unui studiu, se pare că activitatea fizică ar putea proteja creierul împotriva neurodegenerării, ar putea rezolva probleme ce țin de tulburările cognitive și, mai ales, ar putea vindeca depresia. Depresia este cunoscută ca fiind boală secolului al XX-lea. Explicatia este simplă: după o singură sesiune de antrenament fizic, cresc nivelul de dopamină, de epinefrină, norepinefrină și serotonină. Iar toate acestea ameliorează anxietatea și depresia.

Acum, haideți să gândim puțin în afara cutiei, așa cum spune americanul (n.r. “think outside the box”). Când spunem sport, ne gândim automat la activități care implică mișcarea corpului, eventual un efortmai mare sau mai mic și semne de transpirație. Nu este neapărat adevărat. Sport poate fi definită și o acțiune ce necesită o concentrare mai mare și un efort intelectual sporit, care implicit va aduce și… sudoare. Acestea sunt așa numitele “sporturi ale minții”: nu îți miști corpul, dar îți pui în mișcare mintea. Nimeni nu neagă că este esențială activitatea fizică, atât pentru minte, cât și pentru corp. Dar, dacă vrem cu adevărat să evoluăm și mai mult, ne putem antrena propria minte să fie mai concentrată și mai puternică cu niște activități… simple la prima vedere.

Să luăm câteva exemple. Șahul este un sport pe cât de interesant, pe atât de dificil… la început. Odată ce ai înțeles regulile și îți pui la punct strategia, poți avea mari șanse să îți învingi adversarul. Șahul ne ajută să ne dezvoltăm o minte ascuțită, analitică și vizionară – trebuie să anticipați atât mutările dvs.,cât și pe cele ale competitorului dvs. Un alt exempluar fi blackjack-ul. Puteți juca blackjack online cu mare ușurință și vă puteți evalua nivelul de matematică. Este un joc strategic până la urmă și, dacă sunteți o persoană ce se descurcă foarte bine cu numerele, ați putea avea de câștigat. În aceeași categorie, poate intra și sudoku, un alt joc cu numere, de origine japoneză. Jocul este în formă de grilă, unde trebuie completate pătrate identice cu cifre de la 1 la 9. Pare simplu, dar nu este.

Oricum ar fi și oricare ar fi jocul care vă pasionează cel mai mult, este de recomandat să aveți două sporturi favorite: unul care să vă mențină corpul la o greutate optimă și altul care să vă mențină mintea concentrată și tânără.

ȘtiiCă?

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.